Kolacupcakes och mjölkchokladcupcakes

 
 
 
Hej nu är jag hemma från en solig och varm vecka i Turkiet. Kan säga att det var väldigt gott efter att ha jobbat en massa övertid hela sommaren. Det va varmt och soligt hela veckan, och kan verkligen inte tänka mig något bättre efter den tråkiga sommaren jag fått i Sverige. På dagarna var det sola på stranden som gällde och på kvällen shopping och lite goda drinkar och mat. 
 
Nu börjar skolan imorgon och jag ska börja köra på som vanligt igen. Eller ganska som vanligt, jag kommer att jobba lite mer nu än vad jag gjort innan men ska självklart sikta in mig på plugget.
 
Det blir kanske lite mer bloggning nu när jag får lite mer tid, men vi får se. Här kommer dock lite bilder från sommaren när jag hjälpte en kompis att baka till hennes sons kalas. Vi bakade då två sorters cupcakes. Det är sorter jag redan har uppe på bloggen så ni ska få länkarna av mig sedan. Kolacupcaksen  blev lite lösa på sin frosting men blev bra ändå så är nöjd. Korten är tagna av min kompis, så tack för jag fick komma och hjälpa dig!
 
Till kolacupcaksen använde vi oss av hemagjord kolasås. Den blir mycket godare än den som man köper så kan verkligen rekommendera att man gör den själv. Även till glass är det här ett tips. Lätt att göra och mycket godare.
 
Kolacupcakes
 
Mjölkchokladcupcakes
 
Kolasås
 
// Emilia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0