Chokladvåfflor

 
Hej på er här kommer ett lite annorlunda recept på våfflor nämligen med choklad i. Dessa passar mer som efterrätt elelr liknande då det är så mycket grädde i dom att det inte riktigt är lunchmat. Jag tycker även att vanliga våfflor är godare än dessa, men roligt att pröva på lite olika sorter. Finns ju väldigt massa som man kan pröva och jag har hittat ivarjefall två andra som jag ska pröva som jag inte gjort än.
 
Det som va jätte gott att ha på var cream fresh blandat med florsocker. Det måste ni pröva, verkligen jätte gott! Annars ät ett tips att köra på grädde och mosade jordgubbar, hallon eller liknande för jag tycker att det passar bättre här än vad sylt gör
 
3 dl vetemjöl
0,5 dl kakao
0,5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
2 krm salt
3 dl vispgrädde
2,5 dl kallt vatten
 
Börja med att blanda ihp de torra ingredienserna i en skål.
Visspa grädden.
Häll i lite vatten och grädde åt gången i mjölblandningen. Se till att spara hälften av grädden till sist. Det är här viktigt att bara hålla i lite åt gången för att undvika klumpar.
Fyll sedan på med sista grädden på samma sätt.
Smöra våffelgärnet innan ni gräddar våfflorna och grädda dem tills de får färg.
 
// Emilia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0