Dumlemuffins

 
 
 
Hej på er här kommer ett helt nytt recept från mig. Det var ett tag sedan kan man säga, om man inte räknar med pannkakorna då. Har inte så mycket tid att baka eller sitta här så gör hellre annat faktiskt. Så lägger ut några få saker här när jag hinner. Finns massa att gotta sig i redan skulle jag dock säga. Själv använder jag gärna bloggen som receptbok då det är så lätt att hitta här då det jag gillar mest redan finn här. Det är alltså ganska prektiskt för mig med!
 
Om det här receptet då. Det var jätte gott tycker alla som har smakat! Kolan blev jätte bra i muffinsen och det blev ganska kladdigt och gott. Perfekt om man gillar en blanding av lite allt möjligt. Jag valde att inte dela dumlen så mycket vilken man självklart kan göra om man vill. Som vanligt finns det många sätt att göra nästan samma muffins på!
 
Recept ca 15 muffins
 
2 ägg
1,5 dl strösocker
1 tsk vanlijsocker
100 g smör
2 dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
 
1 paket dumle

Börja med att sätta ugnen på 175 C.
Vispa ägg, strösocker och vanlijsocker vit och poröst med en elvisp.
Smält smöret och ta sedan av det från platan. Tillsätt i smöret mjölken.
Blanda i en annan skål ihop de torra ingredienserna.
Blanda i smörsmeten i äggsmeten och rör runt försiktigt med en sked.
Vänd sedan försiktigt i de torra ingredienserna och blanda återigen försiktigtmed skeden.
Fyll sedan muffinsformarna med två tredjedelar smet i formarna.
Peta sedan i 1 - 2 dumlekolor i varje muffins.
Grädda cirka 15 min och kolla att de är klara med en sticka, de ska inte vara kladdiga.
Låt svalna på galler.
 
// Emilia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0