Chokladmuffins med fyllning

 
 
 
Hej på er. Här kommer vanliga chokladmuffins med lite ovanlig fyllning. Eller det är väl snarare att jag inte brukar har fyllning överhuvud taget. Här är det fyllning med Philadelphia Marabou i. Det blev faktiskt väldigt bra och passar jätte bra ihop. Jag har innan använt den här philadelphian som frosting på cupcakes med tänkte ha den i nu också och det gick lika bra. Måste nästan säga att det till och med var lite bättre än att ha den på. den är inte helt optimal att ha som frosting. Det är då istället bättre att göra som jag gjort innan med smält choklad och vanlig philadelphia då den får bättre konsistens.
 
Hålen som jag här har fyllningen i är gjord med en speciell urgröpare som man ska ha till muffins. De ska vara ganska vanliga så de är nog lätta att hitta om ni vill ha dom. Min kommer från Ullared och fungerar jätte bra, så jag är väldigt nöjd med den. Kul att kunna göra på olika sätt.
 
Här kommer receptet på muffinsen:
 
Recept ca 14 muffins: 
2 ägg
2,5 dl strösocker
2,75 dl vetemjöl
125 g smör
1,75 dl mjök
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
0,75 dl kakao
 
1 paket philadelphia Marabou
 
Börja med att sätta ugnen på 175 C.
Vispa ägg och ägg och socker vit och poröst med en elvisp.
Smält smöret och ta sedan av det från platan.
Blanda i en annan skål ihop de torra ingredienserna.
Blanda i smörsmeten i äggsmeten och rör runt försiktigt med en sked.
Vänd sedan försiktigt i de torra ingredienserna och blanda återigen försiktigtmed skeden.
Fyll sedan muffinsformarna med två tredjedelar smet i formarna.
Grädda cirka 15 min och kolla att de är klara med en sticka, de ska inte vara kladdiga.
Låt svalna på galler.
Gör sedan hål i muffinsen och fyll med philadelphian.
 
// Emilia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0