Pannkakor

 
Hej här kommer ett av de bästa recepten som jag har att bjuda på här på min blogg. Det är mammas recept på pannkakor. Det som är det som är den största skillnaden mellan det här och de som de flesta andra brukar göra är att det är vaniljsocker i dessa. Det tycker jag gör att de är väldigt mycket godare än de flesta andra pannkakor.

Pannkakor är något av det bästa somm finns och speciellt de här tycker jag verkligen är jätte goda. Pannkakor med grädde och blåbärssylt är verkligen något av det bästa som finns. En lite nyttigare variant är istället pannkakor med rivet äpple på, har ni inte pröva detta så gör det. Även med lite citron och lime så man tar saften ifrån och häller över är jätte gott. Det här var två lite mer ovanliga saker att ha på sina pannkakor med som är väldigt goda.

Pannkakor är verkligen ett väldigt gott mellanmål, lunch eller kvällsmat. Det känns dock inte som det är så himla nyttigt så blir inte att jag äter det så ofta men det är verkligen i klass med sötsaker i godhet, och en aning nyttigare med rätt saker på. 

Recept pannkakor 2 personer:

2 ägg
1 nypa salt
0,5 tsk vanligsocker
1 tsk strösocker
4 dl mjölk
2 dl vetenmjöl

Börja med att blanda ihop ägg, salt, vanlijsocker och strösocker i en bunke. Vispa sedan om det så att allt blandas bra.
Häll sedan i lite vetemjöl och mjölk i taget och blanda där emellan ihop det ordentligt. Det här är viktigt att göra för att undvika klumpa som mjölet annars kan skapa.
Låt sedan smeten stå i kylen minst 30 min.
Stek sedan tunna pannkakor i en stekpanna på ganska hög värme.
Använd smör eller margarin i stekpannan, varje gång du steker en ny pannkaka.

// Emilia
Trackback
RSS 2.0