Rosa småkakor



 
 
Hej, här kommer receptet på småkakor som jag har använt mig av innan, så det som ni får nytt här är lite nya bilder på kakorna och jag har gjort dem på ett annat sätt. Den här gången ville jag göra det lätt för mig. Jag blandade därför bara ihop alla ingredienser och rullade ihop dem till en stor rund rulle. Sedan delade jag den i smala bitar. Man får då snabbt och enkelt småkakor. Det som man kan tänka på här är att det är lite pilligt att få ihop degen riktigt i början, man ska alltså tänka på att inte ge upp här. Utan det kommer att funka efter lite jobb med degen.
 
De här kakorna är väldigt lätta och snabba att göra så bra att ha som lite extra tillbehör till exempelvis muffins och bullar. Och bra att gör när man ändå håller på att baka.
 
Jag valde för att göra kakorna lite finare att pensla på lite karamellfärg i rött. Det man då ska göra är att blanda ut karamellfärgen med vatten innan man penslar på den. Det här beror på att färgen är så stark så det behövs inte alls så mycket för att den ska få en fin färg. Så ta först lite karamellfärg i en skål eller liknande och håll i vatten här. Jag använder ungefär 1/5 karamellfärg och resten vatten, det blir ungefär lagom. Ta sedan en pensel, som du självklart bara använder till mat och pensla lite löst ovanpå kakan. Det blir då ett ganska tunnt lager med färg, så vill man ha mer färgat tar man i färgen i själva smeten.
 
Recept småkakor
 
// Emilia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0