Pappas födelsedagstårta



 
Hej på er! Hoppas alla haft en bra jul. Jag har haft fullt upp som vanligt och därför har jag som vanligt varit dålig med att blogga. Julasakerna jag bakat tänkte jag spara som inspiration till december nästa år istället och ska se om jag hinner baka något de kommande veckorna isåfall kommer det upp här! Jag kommer dock nog inte baka eller blogga så mycket nu i vår. Jag bakade mycket när jag hade mycket fritid men nu när jag har så mycket annat spenderar jag hellre en dag med mina kompisar än en dag i köket. Så bakar när jag verkligen är sugen och har tid över. Det samma gäller med bloggen, som ju ändå tar en del tid med alla inlägg.
 
Här kommer kort på pappas fördelsedagstårta som jag gjorde till honom när han fyllde i december för två åresden. Så det var ett tagsedan nu men tänkte att ni ville ha bilden ivarjefall på den. Den har lite Lisebergsfärger tycker jag så här i efterhand men tänkte inte mer på det när jag gjorde den. Hade dock riktigt roligt med mina olika tyllar som ni kanske ser på tårtan.
 
Måste dock tyvärr säga att jag inte kommer ihåg exakt vad det var i tårtan så ger er inte något mer än bilderna här. Det jag dock kan säga att det var någon variant av min vanliga tårtbotten och även någon variant av fluffet som jag brukar här. Så här kommer länkar till dem:
 
Fluff
 
Tårtbotten
 
// Emilia


Kommentarer
Faster Lena

Allt du bakar är jättegott. Snart är det daxs för din egen tårta igen. Börja tänk på om det är något speciellt du önskar dej.

Kramar Lena

Svar: Tack :)Vi får se vad det blir när jag fyller år. Ja jag har tänkt ut något faktiskt. Så kan höra av mig med det samtidigt som vi säger när vi ska ha kalaset, som dock inte är bestämt än.
Emilia Andersson

2013-01-15 @ 19:46:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0