Tre rätters













Hej här kommer en liten bildbomb på fredagens tre rätters middag förra veckan som jag lagade med en hänvisning till de recepten som jag har använt mig av ifall ni är intresserade av det. Jag kommer även med ett tips som var väldigt bra när jag nu höll på att förbereda infor frdagen. Jag jobbade nämligen till halv sex den dagen och hade då inte så mycket tid på kvällen. Så då gjorde jag så att jag dagen innan blanda ihop alla torra ingredienser till brödet, kladdkakan och frallorna, som vi skulle ha på morgonen. Sedan fick de stå på bänken så kunde jag bara blanda ihop det mes resten på fredagen. Faktiskt väldigt bra tyckte jag.

Ni får här även två bilder på biffarna som jag har gjort vilket jag inte har haft tidigare. Så vill ni se dem innan ni lagar dem så är det bra att de finns här också. Annars är det andra sig väldigt likt med tidigare recept som jag har lagt ut.

Förrätt:

Falska sniglar och majsbröd


Här hade jag till mina falska sniglar, alltså champinjonerna, även haricoverts. De funkade jätte bra tillsammans och med vitlökssmöret på är det verkligen jätte gott. Även brödet var jätte gott till och glöm inte att doppa brödet i vitlökssmöret så gör mycket vitlökssmör.

Huvudrätt:

Linsbiffar med jordnötter till potatisgratäng och sallad


Återigen fick jag folk som tyckte att de här biffarna var väldigt goda. Det är äldigt roligt tycker jag som är vegetarian att se när andra människor gillar min vegetariska mat. Jag lagar ju nu för tiden bara vegetarisk mat, så vill man äta hos mig är det som man får. Jag måste dock erkänna att potatisgratängen var köpt. Det var lite dåligt av mig, men vi hade den hemma i kylen och då tycket jag den var jätte bra att använda just då när jag hade lite ont om tid.

Efterrätt:

Favorit kladdkakan med grädde


Denna gången blev det kladdkaka med hasselnötter och vit choklad i. Jag körde den dock i 200 C för att kunna ha den inne med potatisgratängen och den blev då lite hård i kanterna. Kan dock säga att den annars smakade lika bra som vanligt. Men rekommenderar inte att köra den i 200 C till er andra om ni inte har jätte ont om tid eller så. Grädde till som vanligt och allt blev jätte gott.

// Emilia
Trackback
RSS 2.0