Vanliga muffins med kaksmulefrosting

 
Hej, när jag gjorde min systers tårta för ett tag sedan så gjorde jag en hel satts på frostingen som jag hade på tårtan och det blev då en del över. Då bestämde jag mig för att baka lite muffins till den här för den måste ju användas. Eftersom jag inte hade så många kakor kvar kunde jag inte göra den vanliga typen av muffins som jag har gjort innan till kaksmulefrostingen så blev helt vanliga muffins som fick lite frosting på sig.
 
Det som är bra med de vanliga muffinsen är att de är lätta att använda med nästan vilken typ av frosting som man känner för. De passar ihop med det mesta och de är även väldigt lätta att göra.
 
När jag gjorde kaksmulefrostingen använde jag mig av bellerina kladkaka. Det är de jag brukar använda mig av när jag bakar med den här typen av kakor. De är billigare än oreo, jag tänker ofta ganska ekonomiskt, och smakar lika bra. Nu finns det även två olika sorters ballerina kladdkaka och även ballerina marängsviss hade passat bra till den här typen av bakning.
 
Här kommer i vilket fall de båda recepten.
 
Recept vanliga muffins
 
Recept kaksmulefrosting
 
// Emilia


Kommentarer
Mormor & Morfar


Jättegoda Muffins & Cupcakes vi fick.

Kram Kram.

Svar: Bra att ni tyckte det och att ni äter upp dom för mig :)
Emilia Andersson

2012-09-19 @ 09:22:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0