Muffinsträdsinvigning

 
 
 
Hej, här kommer lite bilder på muffins och cupcakes som jag bakade för ett tag sedan och var tvungen att pröva i mitt muffinsträd som jag fick i julas eller när jag fyllde år. Det som är synd med de här är ju att man inte använder som så ofta, för när bakar man massa muffins bara för att ha stående ute. Svaret är ju aldrig på den frågan. Även om man bjuder hem någon familj är de här för stora för man äter ju inte så många cupcakes eller muffins då. Det får bli på kalas som man använder dem. Snyggt blir det dock när man väl använder det!
 
Om man kollar på de här muffinsen så är de lite olika fylda i sina formar. Det gör att de blir lite olika höga, det är en sak som kan vara lite rolig att tänka på ibland. Jag skriver ju alltid att man ska ha cirka två tredjedelar men ibland tycker jag det kan vara svårt att veta exakt hur mycket det är därför blir mina muffins något varierat dock inte mycket. Jag tycker det här höjde som är precis vid kanten av formen är jätte bra för cupcakes. När det gäller bara muffins som man gör kan de dock få vara lite högre. Det ser lite godare ut tycker jag då.
 
Här finns recepten:
 
Vanligamuffins med kaksmulefrosting
 
Vanligamuffins med kakor i
 
// Emilia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0