Minicupcakes x 2







Hej här kommer som jag lovat er bilder från de cupcakesen som jag bakade till mamma som hon skulle ha med sig till jobbet. Vi kom fram till att jag skulle göra två sorter och minicupcakes av dem. Det gör att man kan ta en sort av varje så man får smaka på båda! Det är även lite roligt för mig att kunna variera mig när jag bakar och det är inte så ofta som jag gör minicupcakes.

Här får ni lite bilder på det som jag har bakat. Jag har dock redan recepten ute på min blogg så jag har här nedanför länkat till dem så ni kan klicka er vidare till dom. Det som man ska tänka på när man gör just minimuffins eller minicupcakes är:

Att de blir fler, såklart! Du får ut cirka tre gånger så många minimuffins från samma smet som du har när du gör normal stora muffins.

De ska även vara inne en kortare stund i ugnen än vad de vanliga muffinsen är. De tar ju kortare tid för dem att bli klara än vad det gör för vanliga muffins som är mycket tjockare. Cirka fem minuter kortare tid tar det för dem i ugnen än med vanliga muffins. Men kom ihåg att det lätaste för att se om de är klara är att pröva med hjälp av en sticka.

Recepten finns här:

Chokladcupcakes

och här

Cupcakes med lime och vallmofrön

// Emilia


Kommentarer
Ewa

Tusen tack det var supergott och man kunde ju smaka på båda.!

Min favorit var citron cupcakes.

Hälsningar Ewa på Eken

2012-04-03 @ 19:04:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0