Cupcakes inspiration













Glad påsk på er!

De här bilderna är dels från igår när mamma hade köpt några marsipan kycklingar att dekorera våra cupcakes med och dels från förra veckans bak. Jag fick nämligen lite smet över när jag gjorde minicupcakesen till mammas jobb förra veckan så gjorde några stora då med.

Inför påsk har jag ännu inte bakat något speciellt. Det blev att vi tog chokladcupcakes i frysen igår när mamma och pappa hade gäster. I morgon har jag dock planer på att baka en hel del. Jag ska baka två olika sorters matiga muffins som jag och min kompis ska äta på kvällen med lite annan vegeterisk påskmat som jag hade tänkt laga då. Det blir vegetariska köttbullar, vegetarisk korv, potatis, ägg och då mina matmuffins. Till efterrätt då har jag tänkt baka en choklad paj. Jag hoppas det blir gott för har inte prövat något av recepten innan. Blir det så kommer självklart recepten upp inom någon veckan.

Det som jag tycker mest om med påsk är en ägg, smör och ostblandning som min farmor gjorde. Nu är det mamma som gör den istället. Det är verkligen jätte god och kommer nog se till att äta det hela påskhelgen. Ska be mamma om receptet så att ni andra också kan få möjlighet att laga den.

Recepten på cupcakesen är de jag har använt mig av innan det är Chokladcupcakes och Cupcakes med lime och vallmofrön

Hoppas ni får en bra påsk nu och äter massa godis!

// Emilia



Kommentarer
Faster Lena

Hej Emilia



det ser jättegott ut. Själv har jag gjort maränger idag som jag skall sätta ihop med citronkräm, vispgrädde och jordgubbar när vi skall äta dom som efterrätt ikvall när vi får gäster.



Kramar och Glad Påsk önskar Hans och jag.

2012-04-06 @ 15:43:16
Mamsen

De är så goda, särskilt lime och vallmofrö. Farligt när de finns i frysen. Kram

2012-04-09 @ 12:32:34
URL: http://pastamedpesto.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0