Geishafluff

Hej här kommer ett recept på bara Geishafluff så att det ska bli lättare att hitta än att man måste leta runt bland alla olika tårtor om man vill få tag på det. Det kan även bli lättare för mig att bara behöva länka hit varje gång som jag har använt mig av det.

Nu känner man på riktigt att det börjar bli sommar och det är verkligen underbart. Jag har dock fortfarande en stressig månad med mycket jobb, en del skola och mycket annat planerat på fritiden så har även nu det sista inte blivit att jag hunnit med att baka så mycket. Har bara blivit lite musli, men det receptet finns ju redan ute här.

Det här är den vanligaste typen av fyllning som jag har haft i de tårtorna som jag har gjort. Den är väldigt lätt att göra och blir väldigt gid. Man kan självklart byta ut Geishan mot vilken annan choklad man vill. Jag har gjort fluff på vanlig mjölkchoklad med men har faktiskt inte prövat någon annan form. Här är det dock lätt att variera sig om det är så att man känner för det. Om man byter ut Geishan mot någon annan choklad så använder man bara samma mängd av den chokladen istället, så det är ganska lätt.

Recept Geishfluff:

3 dl visprädde
150 g Geisha

Värm här upp grädden, den ska dock ej koka. Lägg sedan ner bitar av Geisha i den varma grädden och se till att den smälter. Se sedan till att allt blandar sig bra.
Låt den nu stå och svalna. Ställ sedan in den i kylen under natten.
Sedan går den bra att vispa som vanlig grädde.

// Emilia

Trackback
RSS 2.0