Svamppasta

 
Hej. Här kommer ett recept som jag har gjort lite olika med när jag har gjord det. I grubdreceptet är det nämligen bara champinjoner och inte squash som jag också har i här. Anledningen till att jag gjorde om receptet var att min kompis önskade den här rätten när vi hade tjejkväll efter att jag gjort den en annan gång åt henne. Min andra kompis gillar dock inte svamp så fick tänka ut något som kunde passa bra istället och squash är bra då det inte smakar något. Jag som dock gillar båda fick extra gott!
 
Om ni nu lagar det här kan ni självklart bestämma hur ni vill göra men är bra med squach med eftersom det då blir mer grönsaker och jag tycker det var godare så. Sen en sak som kan vara bra att tänka på är att squach och zucchini är samma sak. Det är bara olika namn, vilket jag vet kan göra det lite otydligt för en del men nu vet ni ivarjefall det om ni inte visste det innan.
 
Recept ca 4 personer:
 
400 g spagetti
6 scharlottenlökar
600 g champinjoner
1 squash
2 tsk vetemjöl
2,5 dl matlagningsgrädde
125 g soltorkade tomater
1 - 2 kryddmått muskot
1 nypa salt
1 nypa peppar
 
Börja med att koka pastan som vanligt.
Dela sedan löken, svampen och squashen i ganska stora delar.
Värm upp en stekpanna och häll olja i den. Häll sedan i löken först och fräs cirka två minuter innan du häller i de andra grönsakerna som du har delat.
Pudra på mjölet på grönsakerna.
Rör sedan i grädden och lägg i de soltorkade tomaterna. Tillsätt muskoten och smaka av med salt och peppar.
Häll av vattnet från pastan och häll lite olja på den. Häll sedan i såsen du har gjort
Klart!
 
// Emilia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0