Hej





Hej det här är då min nya bakblogg.

Jag heter Emilia och är född 1992. Jag bor ute på landet utanför en lite by som heter Jörlanda. Just nu läser jag vid Göteborgs universitet till miljövetar. Miljö något som jag länge har varit intresserad av och hoppas kunna hjälpa till lite när jag är klar med min utbildning. Jag är nöjd med mitt val och trivs bra med det jag läser nu, en utbildning jag rekomenderar om man är intresserad av miljö. Eftersom jag pluggar så går en stor del av min tid åt till skolan och det är lite periodvis som jag har mycket eller lite fritid.

På fritiden så är jag väldigt intresserad av träning, djur och bakning då såklart. Jag har flera olika hästar som jag rider vilket gör att det är i stallet som jag lägger ner den mesta av min tid. Jag tävlar just nu inte i något med hästarna med rider både hoppning och dressyr på hemma plan och självklart mycket uteritter. Jag gillar även annan typ av träning och springer och cyklar ganska mycket. Vi har även en hund i familjen som jag trimmar själv och även det tar en del tid.

När jag får tid över så gillar jag att baka. Det är anledningen till att jag har skapat den här bloggen så jag kan hålla koll lite på vad det är som jag bakar och se vilka recept jag prövat och vilka som jag då har kvar att pröva. Jag hoppas även att andra kan få lite insperation med hjälp av bilder och recept. När jag letar recept och ska få insperation själv så är näsatan det viktigaste bilder. Därför kommer jag till varje recept jag lägger ut också se till att det finns bilder.

// Emilia  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0