Ballerinacakepops





Det här receptet på cakepops är det som jag tycker mest om av de som jag har prövat. Jag tycker dock att det känns lite konstigt att använda sig av färdigköpta ballerinakakor till något som man ska baka själv. Men eftersom de är så goda så är de värda att göra ibland ändå.

Cakepops är något som man kan göra mycket roligt med. Jag har dock ännu aldrig orkat ta tag i att göra några roliga former eller liknande utan har bara kört på att doppa dem i choklad och lagt på olika sorters strössel. Jag tycker egentligen inte heller det är så gott med strösslet på utan gör det mest för att det är fint ;)

Recept många cakepops:

2 paket ballerina kladdkaka
80 g philadelphiaost

300 g vit choklad
Strössel

Börja med att i en matberedare mixa ihop kakorna så att de blir så små som möjligt. Det tar ett tag, så låt den gå två till tre minuter. Tillsätt sedan philadelphian och låt gå ytterliggare ca två minuter.
Rulla sedan de till runda bollar som är lagom stora efter din smak. Låt sedan bollarna stelna i kylen i ca en timma.
Smält sedan chokladen på låg värme över att vattenbad.
Ta sedan grillpinnar och doppa toppen i chokladen och sätt sedan på en av de runda bollarna. Doppa den nu i choklad och ta på strössel om du vill.

// Emilia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0