Litet tips

 
 
Hej imorgon så blir det för mig och två av mina kompisar att åka på en solsemester. Kan säga att jag längtar väldigt mycket! Vi ska åka till Marmaris, som ligger i Turkiet för er som inte vet. Kommer bli jätte skönt med en vecka ledigt för mig efter att jobbat nästan varje dag under hela sommaren.
 
Här kommer ett litet tips på vad man kan göra för att göra vanliga muffins lite roligare. Jag har tyvärr inte kvar vilka två recept på smet det var som jag blandade här så kan inte ge er receptet utan bara som lite inspiration till att man kan göra flerfärgade muffins, precis som tigerkaka. Vill man så kan man använda de recepten som finns till tigerkaka, de flesta brukar funka bara man håller koll på tiden bra själv eftersom den inte är den samma som när man bakar i en stor kakform. Så använd här ensticka och känn med i muffinsen när den är klar. Den ska precis ha blivit torr när den är klar.
 
Vill man pröva något som är svårare kan man pröva att blanda olika muffinsrecept. En som är ljus och en som är mörk eller tillsätta kakao till den ljusa smeten, vilket är det jag har gjort här, man behöver då oftast ta lite mindre mjöl för att kakan inte ska bli torr.
 
Lycka till om ni väljer att pröva er fram här!
 
// Emilia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0